Skien in Nederland

japie99

Active member
Hej,

Ik zit na te denken om te gaan skien in Nederland, maar ik heb beetje het idee dat het alleen maar alpine is en er neit echt iets aan is. Heeft iemand hier misschien wat meer info over...?

Tnx JJ

Punt is dat ik uit Zeist bij Utrecht kom... Landgraaf beetje te ver weg:S!! Maja je moet wat voor de sport overhebben, t is alleen zo rete duur. Maar toevallig ervaring met wedstrijd skien in nederland??

Sommige rolbanen hebben wedstrijdteams, je kan eens kijken op www.wintersport.nl en dan klikken op toerisme -> wintersport in NL.

Maareh... wat zoek je eigenlijk? Wil je je gaan richten op slalomwedstrijden of meer freestyle?

Jah het liefst op freestyle, maar ik heb vrijdag Nskiv opgebeld en die zeiden dat het niet heel actief in nederland is. En dat het alleen in landgraaf zou kunnen. Nu kom ik uit Zeist (Utrecht) en is dus een beetje ver weg:S. Maar ik denk dat ik me nu dus maar ga neerleggen op slalom en gewoon op vakantie maar in park ga kutten en in de zomer op kamp waarschijnlijk freestyle skien!! Ga waarschijnlijk in soesterberg slalommen, maar hoop dat het wat is, ben benieuwd...

Ik kom uit leuven (belgie) dus alles is ook wel vrij ver voor mij maar ja...

je moet er wat voor over hebben he

anyway, als je zin hebt om eens met een paar man samen is te gaan jibben of zo dan laat je maar iets weten dieter1080@hotmail.com

Oke lijkt me lachu, maare waar wil je gaan jibben dan?? En hoe zit dat met de sneeuw dan, want die zie k niet meer komen...

Waar doe je aan freestyle skien in nederland? Doe je dat in competatief verband of gewoon voor de lol?? Maar het punt is dat zoetermeer zo kut te bereiken is met de trein:S.

nu voor de lol , ik wil wel aan wedstrijden mee doen. Maar daar wacht ik even mee totdat ik wat beter ben (lees 720 etc)

Oke, maare hoe doe jij het dan om steeds naar snowworld te gaan? Ik ga volgende week beginnen met wedstrijd skien, ben alleen al 17 mss beetje t oud maar heb al veel ervaring dus moet goed komen. Maare las dat jij t ook doet en bevalt t een beetje?

GOZER!!!!!!!!!!!!!!!!! WTF denk je zelf!! Wat doe ik hier dan anders:S:S:S!!! Tuurlijk kan ik skien!! Ik skie een maand per jaar al 15 jaar lang!!

Haha, nou vergeef het me dan:p

Je kwam 'n beetje amateuristisch over met je vraag waar je kon freestylen in nl en met je beslissing; mwah als ik niet kan freestylen ga ik wel slalommen. Zit naar mijn mening wel 'n gigaantisch verschil in (qua attitude) maar dat weetje zelf dan ook wel.

Is zoetermeer echt zo slecht te bereiken met de trein vanuit zeist dan? Ik ben 'n wel 'n x met de trein vanuit zoetermeer naar uitgeest gegaan en SWZ ligt niet direct naast het station maar op zich valt dat wel te doen. Geen idee hoe het zit met overstappen enzo.

Trouwens d'r zijn plannen om in Nijmegen en Breda ook banen neer te zetten, misschien is dat dichterbij?

Wat misschien ook nog niet gezegd is hier en waarvan je dan ook misschien niet op de hoogte bent is dat funparken op indoorbanen 's winters niet zo veel voorstellen. In het laagseizoen maken ze die veel groter en komen de echte bigjumps tevoorschijn. Dus wat dat betreft hoef je niet op zomerkamp naar de alpen:p

Nou ja, iig veel succes met je slalomcarriere, hoe's je eerste x gegaan trouwens?

Haha t is je vergeven! T zou wel heel vet zijn als dr banen in Breda en nijmegen komen maar dat zal nog wel ff duren voordat dat er staat (denk minstens wel jaartje of 3 dan). Zoals ik in andere thread al zei t is echt kut te berieken zoetermeer met trein. Ik was sinds jaren afgelopen vrijdag weer ns gegaan en wat was dat pauper zeg. Ik had repetitie week gehad en we wilden 's middags gaan en niet 's avonds wilde wat vrienden van me niet. Naja iig ik ging ervan uit dat jumps gewoon open waren. T tegendeel bleek waar te zijn:S. Alleen de box was open, dus heb me daar dan wel op vermaakt. Dus echt nooit op vrijdag middag gaan. Maja vorige week ben ik voor t eerst op een borstelbaan geweest haha, dat was echt wennen. Ik had echt materiaal van serieus 10 jaar oud en ik had het verschil niet zo groot ingeschat. Nu vond ik die groep nou ook niet echt geweldig maar ik wil misschien wel verder in doorgaan. T punt is wel dat ik dan mn hockeycarriere opgeef. Maar dat vind k t mss wel waard op t moment:P.

Oja en wat je zei over zomer gewoon op de indoorbanen. Nope ga hoogst waarschijnlijk naar focusd in zermatt!

Tja,... naar 't schijnt is 't park daar altijd op vrijdagmiddag gesloten :p Domme pech, volgende x beter, toen wij naar Landgraaf gingen kwamen we d'r daar pas achter dat baan 1 en 't funpark gesloten was, dan sta je echt te kijken als je net 3,5 uur gereisd hebt en de halve baan gewoon gesloten is...

Zo'n kunstbaan lijkt me echt lachen om 's 'n x te proberen, maar ik kan eigenlijk alleen nog maar goed carven dus ik met 10 jaar oude skis heb ik 'n probleem, op de rolbaan in Heemskerk bakte ik d'r ook al niks van.

Heb je trouwens meer info over dat camp in Zermatt? Ik heb d'r waarschijnlijk geen geld voor omdat ik wil sparen voor 'n weekkaar Snowworld (volgend jaar OV, dus ik kan onbeperkt reizen :) maar 'k wil d'r toch nog wel wat meer van weten.

Haha miss t beste als we in deze thread doorlullen inplaats van op 2. http://www.stoked.ch/camp06/camp06/home.html Ik ga hoogstwaarschijnlijk en het ziet er cht zo vet uit. Mattehorn is sowieso een hele goeie plek om in de zomer te skien. Maarja die site die je gaf is erg relaxt zeg! Ga ckr proberen om er gebruik van te maken. Maja over 2 weken skien dus eerst dat kan niet w8n. Maar ik twijfel nog steeds over het wedstrijd skien ene kant ist wel vet, maar t is ook zo nep eigenlijk. Naja spreek je mazzel

Ziet d'r netjes uit, alleen heb ik laaaaaang niet zoveel geld:p Misschien dat ik met 'n paar vrienden probeer naar frankrijk af te reizen, daar kamperen en 's ochtends funparkjes pakken. 't Is alleen de vraag.. hoe kom je daar goedkoop hè?

Nou dat als ze langs de alpen komen en dan stopt die bus echt wel ergens om te tanken dan stappen jullie uit. En dan moet je natuurlijk van te voren wel ff hebben uitgezocht hoe je vanuit daar trein bus neemt maar das dan denk k t cheapst... Je kan natuurlijk ook gaan liften. Beste is misschien toch wel iemand met een auto regelen!

pff... das 'n gedoe lijkt me... bij Eurolines (busreizen door europa) accepteren ze trouwens geen skis, helaas (net gecheckt). 'k Heb wel m'n rijbewijs, maar geen auto :p Haha, ach ik zie wel wat ik ga doen deze zomer.

whaaaaaaa wedstrijd skien..... ik vind het leuk er niks beters in de buurt is en omdat ik er binnen een kwartier naar toe kan fietsen ;) als er een indoor baan in de buurt was... dan wist ik het wel.. hehe

Wedstrijd skien is wel grappig hoor maar je moet niet opkijken als je wat van die arrogante gasten tegenkomt die voordringen in de lift O.o hahaha niks van aantrekken vooral niet op wedstrijden , gewoon je ding doen en een beetje skien.

Heb besloten om neit meer t gaan slalommen ga me nu echt neerleggen op newschool. Niet dat ik er nog goed in ben maar hier wil k wel verder in gaaan groeien heb eigenlijk hekel aan racers gekregen...:P

Back