Vierli/Rauland Resort

VIEBS.

Member
Sorry I'm posting it in ski gabber, but take a look at Norwegian regionals and you'll understand.

Has anyone been to Vierli/Rauland, maybe worked there?

I got an interview with them and I want to know how working and living conditions are there.

Do they have staff housing or anything?

They said something about the job being like lifty and f/b host combined, how does that work?

Anything I should know that might help me decide whether or not to go?

Thanks

Hej. Jeg skriver lige på dansk.

Prøv at find Christoffer Hove på Facebook, han arbejdede der sidste vinter i deres snowpark/lift.

Jeg har været en del på Vierli, så jeg har et nogenlunde indtryk af stedet.

Først og fremmest skal du være klar over at Vierli er bogstaveligt talt midt i ingenting. Jeg havde indtryk af at medarbejderne havde det hyggeligt med hinanden, men ikke desto mindre er det et meget isoleret sted.

Ski mæssigt er der stort set ikke andet end park, så hvis du vil ha andet skiløb skal du til Rauland som ligger km væk. Og det er også et meget lille sted. Jeg ved ikke hvor du normalt står på ski, men selv efter Norske standarder er Vierli/Rauland småt. Hvis du er nede med langrend findes der nok ikke meget bedre steder i verden, men siden du er på NS tvivler jeg på dette. Men til gengæld har de haft en af Norges bedste parker de sidste 4-5 år, den er normalt knivskarp! Der har dog været en del omrokeringer i forhold til ejer og drifts forhold, så jeg er en smule nervøs for hvordan parken bliver i år.

Det er hvad jeg lige kan byde ind med, men hvis du finder Christoffer på faceren og siger at Selleri har sagt du skulle spørge ham, så ved jeg han hjertens gerne vil hjælpe dig!

Fedt! Tusind tak :)

Jeg er meget glad for park, så det er jeg ret nede med - langrend, nej. haha.

Jeg var på sæson i Whistler sidste år og planen er egentligt pt. enten at tage imod et job i Tivoli som jeg stærkt regner med at få, og så spare op og tage tilbage efter jul og til bjerget lukker. Eller også tage det i Norge og nok ikke spare lige så meget op men så til gengæld få en ekstra måneds ski ind.

Jeg prøver at finde ham gutten, og tusind tak for din hjælp :)

Husk at et andet plus ved Norge er den høje løn, så hvis du ender i Vierli vil jeg blive meget overrasket hvis du ikke kommer hjem med penge, især fordi der heller ikke er nogen steder at bruge penge!

Back